kirjastofillarointi -

Sää suosi Uudenmaan toista kirjastofillarointia

Kirjastofillaroijat seisovat Aleksis Kiven patsaan juurella.

Pieni, mutta pippurinen kirjastolaisten joukko lähti 26. elokuuta 2020 matkaan Hyvinkäältä kohti Hankoa. Uudenmaan toinen kirjastofillarointi sujui hyvin aurinkoisessa ja lämpimässä säässä.

Kirjastofillarointia varjosti tänä vuonna koronavirusepidemia, minkä vuoksi oli pitkään epävarmaa, voidaanko tapahtumaa järjestää. Kun mukaan saatiin 14 hengen innokas joukko, päätimme kuitenkin lähteä matkaan. Kirjastofillaroijat tutustuivat yhdeksään kirjastoon kolmen päivän aikana. Matkan teemana oli myös Aleksis Kivi Nurmijärvellä ja Siuntiossa. Siuntiossa käväisimme Fanjunkarsissa, jossa A. Kivi kirjoitti mm. teoksensa Seitsemän veljestä. Teemana oli myös kestävä kehitys, ja Lohjalla fillaroijat osallistuivat Vastuullisen kirjastotoiminnan työpajaan.

Oman höysteensä matkaan toivat mainiot yöpymispaikat ja niiden isäntäväki Päivölän virkistyskoti Vihdissä ja Sirkushostelli Holken Inkoossa.

Kirjastovierailut 2020

• Hyvinkään kaupunginkirjasto