nyhetsbrev -

Nyhetsbrevet 9/2023 har utkommit!

Året närmar sig sitt slut och AKE-teamet arbetar redan med nästa års innehåll. Temat är Vi delar med oss, och vi kommer att fokusera ännu mer på att dela med oss av god praxis, kunskap och expertis. Nästa års fortbildning kommer att fokusera på inkludering, mångfald och interaktion samt resurssmarthet. Finns det någon bra praxis, en expert eller något ni lyckats bra med på ditt bibliotek som du vill dela med dig av?

I nyhetsbrevet ger vi en försmak av vad som erbjuds under första delen av året. Det blir gott om kaffepauser med olika teman. Svenskspråkiga boktips delas ut under det tre dagar långa evenemanget Bokkarusellen. I början av året erbjuder vi också utbildningar i bland annat framträdande och biblioteksengelska.

När året närmar sig sitt slut är det dags att stanna upp och ta ett djupt andetag, fira framgångar och förlåta otillräckligheter. Hur har det gångna året varit och vad tycker du om AKE-aktiviteterna? Svara på vår enkät och vinn ett gott humör. Biblioteken i Nyland gör ett fantastiskt arbete, och AKE-teamet vill utbringa en skål för all bibliotekspersonal i Nyland!

God jul och gott nytt år till alla våra bibliotek!

AKE-teamet Tiina, Elina & Jan