nyhetsbrev -

Nyhetsbrevet 7/2023 har utkommit!

Hösten är redan i full gång och det är dags att börja planera för kommande projekt. Ansökningstiden för Regionförvaltningsverkens statsunderstöd för försöks- och utvecklingsverksamhet börjar den 26 oktober och slutar den 30 november. Hur skulle ett bra projekt se ut och vad ska man ta i beaktande i ansökan? I nyhetsbrevet presenterar vi ett projekt och ger mer information om RFV:s kommande projektpresentationer.

I november ordnar vi två live-evenemang om intressanta teman. Nylands biblioteksdag som går av stapeln den 17 november i Ode handlar om läsningens kraft. Vad avses med shared reading och hur kan litteratur främja välmående? Bibliotekens miljöarbete står i fokus på Viks bibliotek under temadagen Konkretiaa kehiin! Kirjasto ympäristötoimijana den 24 november. Alla som är intresserade av att utveckla miljömedvetenhet och miljöarbete är välkomna att delta!

På Böle bibliotek hade vi den 10 oktober intressanta diskussioner om informationstjänstens framtid. Inspelningarna från dagen kommer att finnas på Bibliotekskanalen och du kan beställa en workshop om ämnet för ditt bibliotek eller för ditt biblioteksnätverk. Kontakta AKE-teamet om ämnet intresserar.

Det händer mycket under hösten. Kolla in länkarna för mer information. Vi önskar er energi och kraft i höstmörkret!

AKE-teamet Tiina, Elina & Jan