Reppuja ja lapsia.

Uudenmaan lanu-verkostopäivä 2024

• 23.05.2024

23.5. klo 9-16

Uudenmaan LANU-verkosto (Lasten- ja nuortenkirjastotyötä Uudellamaalla – Barn- och ungdomsbiblioteksarbete i Nyland) kokoontuu yhteiseen verkostopäivään toukokuussa Mosaiikin kirjastoon Vantaalle. Tule tapaamaan kollegoita ja osallistumaan kiinnostavaan ohjelmaan! Päivän teemoja ovat muun muassa tekoäly ja mediakasvatus, tapahtumat, yhteistyö ja osallisuus.

Päivän aluksi kuulemme vinkkejä lasten ja nuorten osallisuuden edistämisestä ja keskustelemme aiheesta osallisuusasiantuntijoiden johdolla. Kuulemme Mosaiikin kirjaston tekemästä yhteistyöstä kulttuurin ja nuorisotilan kanssa sekä kirjaston tapahtumista ja asiakkaiden osallistamisesta. Jaossa on vinkkejä matalan kynnyksen tapahtumiin lapsille ja nuorille.

Iltapäivällä pohditaan tekoälyä, mediakasvatusta ja kriittistä lukutaitoa. Saamme tietoa Helsingistä ja Vantaalta kulttuurin kummilapset- ja kulttuurilapset-toimintakonsepteista ja niihin liittyvistä tapahtumaesimerkeistä. Lisäksi pääset tutustumaan upouuteen Mosaiikin kaupunkikulttuurikeskukseen opastetulla kierroksella.

9- AKE tarjoaa aamukahvia ja teetä

9.15-9.30 Päivän aloitus

9.30-10.30 Lasten ja nuorten osallisuuden edistäminen – käytännön vinkkejä ja keskustelua / Osallisuusasiantuntijat Karoliina Mutanen ja Ellinoora Ala-Karvia, Vantaan kaupunki, kasvatuksen ja oppimisen toimiala

10.30-10.40 Tauko

10.40-11.10 Yhteistyötä, osallisuutta ja tapahtumia Mosaiikin kirjastossa / Erikoiskirjastonhoitaja Elisa Makkonen

11.15-11.45 Inspiraatiota matalan kynnyksen tapahtumiin – esimerkkejä alueelta ja porinaa pöydissä

11.45-12.45 Lounas

12.45-13.45 Tekoäly ja mediakasvatus: Miten opettaa kriittistä tekoälyn lukutaitoa lapsille ja nuorille? / Mediakasvatuksen ammattilainen ja opettaja Inka Jousea, Keuda

13.45-14 Kahvi/teetauko

14-15 Kulttuuria lapsille: Helsingin Kulttuurin kummilapset ja Vantaan kulttuurilapset / Erikoiskirjastonhoitaja Minna Rimpilä, Helsinginkaupunginkirjasto, erikoiskirjastonhoitaja Elina Simes, Vantaan kaupunginkirjasto ja kulttuurituottaja Mirva Aalto, Vantaan kulttuurilapset-hanke

15-15.05 Päivän paketointi

15.05-16 Kierros Mosaiikin kirjastossa ja kaupunkikulttuurikeskuksessa

Kenelle?

Päivä on suunnattu Uudenmaan LANU-verkoston jäsenille. Jos teet lasten- ja nuorten kirjastotyötä Uudellamaalla, olet tervetullut mukaan verkostoon ja verkostopäivään. Laita viestiä Tiinalle.

Vinkkaa kivasta tapahtumasta

Jaa inspiraatiota matalan kynnyksen tapahtumiin, vinkkaa tästä oman kirjastosi tapahtuma muille! Lisää vinkkien jakamista verkostopäivän keskusteluissa.

Saapumisohjeet

Mosaiikin kirjastoon pääsee helposti niin bussilla, junalla kuin omalla autollakin. Pysäköintitilaa on parkkihallissa. Lue lisää kauppakeskus Kiviksen sivuilta.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.5. tästä linkistä.

Andra liknande evenemang