arjen sankarit -

Arjen sankareita Uudellamaalla: Urartuhi Hakobyan-Sarkarian

Kirjaston työntekijä kirjahyllyjen edessä.

Arjen sankareita -sarjassa esitellään Uudenmaan kirjastolaisia ja avataan heidän arkeaan omassa kirjastossaan. Tällä kertaa tutustumme Urartuhi Hakobyan-Sarkarianiin Länsimäen kirjastossa Vantaalla.

Kuka olet ja mitä teet?

Olen Urartuhi Hakobyan-Sarkarian, erikoiskirjastonhoitaja ja opettaja Länsimäen kirjastossa Vantaalla. Tehtäväni ja tavoitteeni on kehittää kirjastoa kielten oppimisympäristönä, saada enemmän asiakkaita kirjastoon, erityisesti maahanmuuttajia, jotka tutustuvat kirjastoon ja sen palveluihin kielien oppimisen varrella.

Miten olet päätynyt kirjastoon töihin?

Olin ollut suomen kielen opettajana noin viisi vuotta Startti Luku- ja kirjoitustaidon kursseilla, kun työni päättyi koronan takia. Olin etsimässä töitä vuoden verran siihen asti, kun yksi kaunis päivä sain työkutsun Länsimäen kirjastoon, jossa oli kahden vuoden projekti. Tässä ollaan jo onneksi.

Mikä on parasta kirjastotyössä?

Minun mielestäni kirjastossa kaikki on parasta, kirjojen maailmassa ollessani on jo paras hetki, joka voisi tapahtua minulle. Parasta on se vielä, että huomaan opiskelijoiden tyytyväisyyttä kasvojen ilmeistä, sekä positiivisista palautteista.

Entäs haastavinta?

Haastavinta on, että joka päivä pitää miettiä miten kohdata lasten ja nuorten aktiivista käyttäytymistä.

Kerro jokin hauska sattumus kirjastourasi varrelta.

Itse asiassa ei tapahtunut mitään hauskaa sattumusta vielä, mutta aina on hauska, kun löydän erilaisia kirjanmerkkejä kirjojen välistä.