nyhetsbrev -

Nyhetsbrevet 5/2024 har utkommit!

Hälsningar från närmöten som vi har haft i maj! Vi har träffats bl.a. på bokpratarträffen i Karis bibliotek, på de svenskspråkiga Biblioteksdagarna på Åland och på nätverksdagarna i Helsingfors och Vanda.

I juni kommer AKE-teamet att vara på plats på Biblioteksdagarna i Kuopio och bland annat presentera inlärningsmiljön Liboppi. Kom och träffa oss och diskutera webbkurser!

Under sommaren har vi inga utbildningar men det finns mycket att se och göra på Liboppi. Är du intresserad av e-biblioteket, miljöfostran, tjänstedesign eller bokprat? Nyhetsbrevet ger redan en försmak av kursutbudet i början på hösten.

Kommer vi att ses vi i augusti i cykelsadeln? Vi cyklar från Mäntsälä bibliotek till Askola, Borgnäs och Träskända, och den andra dagen besöker vi även två bibliotek i Vanda. Följ med oss på en studieresa!

Sköna sommardagar önskar

AKE-teamet Tiina, Elina & Jan