Kolla in hela höstens utbildningskalender i nyhetsbrevet

Reppuja ja lapsia kirjaston lastenosastolla.

Kolla in hela höstens utbildningskalender!

I augusti besöker vi som vanligt bibliotek längs rutten för bibliotekscyklingen. Vi ser också tillbaka på försommaren med biblioteksdagar i Mariehamn och Kuopio. Utbildningshösten inleds med kaffestunder på temat miljöarbete och skolsamarbete. I september pratar vi om musikinformationsökning och -rekommendation, neuromångfald, beredskap och delaktighet. För tvåspråkiga bibliotek och alla som är intresserade av svenska ordnar vi den 22 oktober en svenskspråkig utbildningsdag på Fyyri i Kyrkslätt, så kom med!

Kom ihåg vårt tema Att dela med sig av det goda. Berätta för oss om god praxis, projekt och material som kan vara till nytta för personal på andra bibliotek. Planeringen av nästa år är i full gång, så dela gärna med dig av dina aktuella önskemål i vår enkät.