digilukutaito -

Uusi Liboppi-kurssi Arjen digilukutaidot julkaistu

Äänitorvi, puhelin, hehkulamppu.

Kurssi koostuu kuudesta osasta, joiden aikana tutustutaan virheellisen tiedon torjuntaan ja tunnistamiseen, algoritmeihin, verkkohäirintään ja digitaalisen tiedon keräämiseen ja omien henkilötietojen suojaamiseen verkossa.

Kurssin sisällöt auttavat omien digilukutaitojen vahvistamisessa, mutta materiaaleista löytyy myös vinkkejä, kuinka tukea kirjaston asiakkaiden digitaalista informaatiolukutaitoa.

Kurssin materiaalit pohjautuvat Digisivistys kansalaistaidoiksi -hankkeeseen. Hanke toteutettiin vuosina 2022–2023 yhteistyössä Faktabaarin, Helsingin kaupunginkirjaston sekä Kansalaisopistojen liiton kanssa.

Kurssin suorittamiseen menee noin 6 tuntia.

Kurssi on suunnattu kaikille kirjastolaisille, jotka haluavat syventää omaa informaatiolukutaitoaan. Löydät kurssin Libopista Kirjastojen yhteiset -osiosta. Kurssiavainta ei ole.

Lisätietoja: Hanne Korpelainen

Kurssia esitellään tarkemmin myös AKE Porvoon järjestämillä Liboppi-kahveilla 12.9. klo 13–14.