lastenkirjat -

Lanujen kirjakahvien 11.10.2023 vinkkilista

Erään kirjaston kirjahyllyjä ja teksti Nuoret, unga.

Hiljaisia kirjoja

Sanna Pelliccioni: Meidän piti lähteä
Sanni Tervo: Lentokala
Aaron Beckerin kirjat
Meria Palin: Taikapuikot
Kati Närhi: Kadoksissa
Anu-Riikka Lampinen: Kuomaseni

Hiljaiset kirjat ovat kirjoja, joissa ei ole tekstiä ollenkaan. Tarina etenee kuvien avulla. Hiljaisia kirjoja voi käyttää eri-ikäisten lasten kanssa. Ne sopivat aikuisillekin. Hiljaiset kirjat sopivat hyvin myös monikielisiin ryhmiin.

Helmet-kirjastojen tekstittömät kirjat tämän linkin takana.

Vinkkejä alakouluikäisille

Alexandra Helm: 101 yksisarvista ja kaikki mitä olet ikinä halunnut niistä tietää (hauskaa ja etsittävää, tietokirjatyyppinen kirja yksisarvisista, sopii mm. ekaluokkalaisille)

Smart, Jamie: Pupu vs Apina (houkutteleva kansi, mm. 3-luokkalaisille)

Ilkka Hämäläinen: Agenttimummo ja lentävät tekarit (mm. 4-luokkalaisille, vanhempi päähenkilö, mutta menee silti pienemmille)