Yhdessä asiakkaan kanssa kohti parempaa kirjastokokemusta Lohjalla 16.5.

Koulutuspäivässä tutkitaan, miten palvelumuotoilun avulla voidaan yhdessä asiakkaiden kanssa kehittää kirjaston palveluja. Päivän tavoitteena on lisätä osallistujien tietämystä asiakaslähtöisestä ajattelusta ja palvelumuotoilun menetelmistä. Koulutus sopii niin perustietoja hakeville kuin asiaan jo enemmän perehtyneille. Päivän ohjaajina toimivat palvelumuotoiluopiskelijat Merja Tiittanen ja Tiina Rajala. Tiinalla on pitkä kokemus käytännön kirjastotyöstä ja Merjalla laaja tuntemus siitä, mitä Suomen kirjastoissa on tehty palvelumuotoilun saralla.

9.30-10.00  Aamukahvit ja tutustuminen

10.00-12.00 Asiakas on ykkönen

  • Asiakkaan aistit ja tiedot käyttöön
  • Mitä teemme kun palvelumuotoilemme?
  • Muotoiluajattelu kirjastojen arjessa

12.00-13.00 Lounas (omakustanteinen)

13.00-15.00 Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut

  • Tutustutaan tuplatimantti- malliin  ja erilaisiin työkaluihin. Työstetään  osallistujien ennakkotehtäviä eteenpäin. Kahvitauko työskentelyn lomassa.

15.00-15.30 Päivän yhteenveto ja miten tästä eteenpäin?

Osallistujille lähetettävässä ennakkotehtävässä kerätään materiaalia työstettäväksi koulutuspäivässä.

Koulutuksen järjestää Porvoon kaupunginkirjasto, alueellista kehittämistehtävää Uudellamaalla hoitava kirjasto.
Koulutus on osallistujille maksuton, mutta osallistujat vastaavat itse matkustus- ja ruokailukustannuksistaan. Kahvit tarjoaa AKE Porvoo. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän kuin paikkoja, ovat Uudenmaan kirjastoammattilaiset etusijalla koulutukseen.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 26.4. Ilmoittaudu  osoitteessa:

https://link.webropolsurveys.com/S/5F9665E2F555556A

Lisätietoja Jan Nyström, 040 596 0592, jan.nystrom@porvoo.fi

 

No Comments

Post A Comment