Koulutukset

Koulutukset

 

Ohje etäkoulutuksen seuraamiseen

 

Mene kokoushuoneen verkko-osoitteeseen, esim. https://kirjasto.adobeconnect.com/porvoo/
Kirjautumissivulla valitse ”Enter as a Guest”.
Kirjoita oma nimesi Name-kenttään ja esimerkiksi osallistumispaikkakuntasi.
Klikkaa ”Enter Room”.

 

Katso pikaohje

 

Tervetuloa tutustumaan Turun ja Kaarinan pääkirjastoihin! Turun uusi pääkirjasto avattiin vuonna 2007 ja siihen kuuluu Turun vanhan kirjastotalon lisäksi uudisosa ja niiden väliin jäävä kansliarakennus, jotka muodostavat yhtenäisen kirjastotilan. Useasti palkittu Turun pääkirjasto on niin kaupunkilaisten kuin matkailijoidenkin suosiossa. Turussa kulttuuripalvelut ovat vahvasti integroitu kirjastoon ja...

  Vad kan de allmänna biblioteken tillsammans med andra aktörer göra för att motverka utanförskap i det allt mer digitaliserade samhället? Hurdana verktyg kan biblioteken ge för en trygg och innehållsrik digital vardag? Vilken kompetens krävs av bibliotekspersonalen och hur ska vi säkerställa att den finns? Kom med och diskutera dessa frågor 9.10 på...

Tervetuloa kuulemaan kehittämistehtävän toiminnasta, keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja suunnittelemaan tulevan vuoden toimintaa. Aika: 27.8. kello 9.00-16.00 Paikka: Hotel Arthur, Hjeltin sali. Vuorikatu 19, 00100 Helsinki Alustava ohjelma: 9.00-9.30. Aamukahvi ja ilmoittautuminen 9.30-9.40   Kokouksen avaus 9.40-10.00 Alueellisen kehittämistehtävän kuulumisia 10.00-11.00 Yleisten kirjastojen digihanke. Projektipällikkö Päivi Litmanen-Peitsala, Helsinki ja Informaatikko Leila Juusola, Porvoo. 11.00-12.00 Omatoimikirjastojen turvallisuus ja...

AKE Porvon syyskausi käynnistyy palvelukulttuurin korkean paikan leirillä 4. syyskuuta Pasilan kirjaston auditoriossa Helsingissä. Mitkä ovat menestyvän palveluorganisaation parhaat kehittämiskeinot? Miksi asiakaspalvelu on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin? Tehokkaan kolmen tunnin aamupäivän vetää asiakaspalveluhenkinen työyhteisövalmentaja ja palvelukehittäjä Jalmari Eklund. Eklund on myös samana päivänä alkavan Asiantuntijasta asiakkaantuntijaksi -koulutuohjelman...

Kirjastoilla on nykyään monia uusia keinoja olla ihmisten tukena arjessa ja tuoda sisältöjä, sisältöä ja merkitystä elämään. Ihmiset myös lähestyvät kirjastoa uudenlaisin ja vaihtelevin tarpein. Kirjaston käyttäjien tarpeita ymmärtämällä ja kirjastolaisten asiantuntijuutta hyödyntämällä luodaan paras kirjastokokemus kaikille. Ammattiylpeys ja työn mielekkyys ovat hyvän asiakaskokemuksen tärkeitä...

Haluatko oppia vetämään ryhmäkeskusteluja? Haluatko saada asiakasraadin jäsenet keskustelemaan? Ryhdy fasilitoijaksi! Fasilitointi on muiden työn helpottamista. Fasilitoijalla on käytössään erilaisia työkaluja ja tekniikoita, joilla hän auttaa ryhmän jäseniä osallistumaan keskusteluun ja ryhmää pääsemään tavoitteeseensa. Porvoon ja Lahden AKE:t järjestävät kaksipäiväisen fasilitointikoulutuksen syksyllä. Ensimmäisessä koulutuspäivässä 12. syyskuuta Pasilan...

Kirjastopalvelut uudistuvat jatkuvasti. Palvelut ja mediat muuttuvat, asioita on tehtävä taloudellisemmin ja tehokkaammin. Koulutuspäivän tavoitteena on antaa kirjastojen työntekijöille ratkaisukeskeisiä eväitä kohdata työn muutoksia rakentavasti sekä edistää työhyvinvointia ja työyhteisön toimivuutta. Teemoina ovat muun muassa omien asenteiden vaikutus työhyvinvointiin, selviytymisstrategiat muutoksessa ja työelämätaidot myönteisen ilmapiirin tekijänä. Kouluttajana...

Kun kaikkea ei millään ehdi lukea itse, anna kirjallisuuskouluttaja Marika Helovuon esitellä tuoretta fiktiota faktaa unohtamatta. Aamupäivässä tutustutaan aikuisten kauno- ja tietokirjallisuuteen. Kouluttaja Jutta Laino-Tabellin vetämässä iltapäivän työpajassa hyödynnetään draaman menetelmiä. Harjoittelemme erilaisia kohtaamisia ja niissä tehtäviä suositteluja. Kuinka asiakas kohdataan? Miten tilannetta kuljetetaan? Pohdimme erilaisia...