Kolme hymyilevää henkilöä pöydän äärellä.

Asiakaskohtaamisten inspiraatiopäivä

• 02.10.2024
  • 09:00 - 12:00
  • Teams

2.10. klo 9–12

Teams

Kirjasto porskuttaa vuodesta toiseen asiakastutkimusten kärjessä, mutta pysähdymmekö kovinkaan usein ajattelemaan, miten kärkisija on mahdollinen? Ja mitä meidän pitäisi tehdä pysyäksemme edelleen kärjessä ja kehittääksemme toimintaa nyky-yhteiskunnan tarpeita vastaavaksi? AKE Porvoo tarttuu aiheeseen asiakaskohtaamisten inspiraatiowebinaarilla, jossa kuullaan innostavia esimerkkejä asiakaskokemuksen rakentamisesta ja asiakaspalvelun tärkeydestä.

Aiheeseen johdattaa Päivi Jokitalo ja asiakastutkimusten kärjessä kirjastojen kanssa paistatteleva Alko jatkaa. Olisiko Alkosta jotain oppia myös kirjastomaailmaan? Ja miksi asiakkaat palaavat aina Ikeaan?

Kuulemme inspiroivan esimerkin myös kirjastoalalta. Espoon kaupunginkirjasto on tehnyt pitkäjänteistä työtä asiakaspalvelun uudistamiseksi kehittämällä liikkuvan asiakaspalvelun mallia. Tiskit korvautuvat mobiilitiskeillä eli liikuteltavilla seisomapöydillä, joten tiskin takana ei enää istuta odottamassa asiakasta vaan mennään sinne, missä asiakkaat ovat. Lisäksi on kehitetty ”kutsunappi”, jonka avulla sekä asiakkaat että henkilökunta voivat kutsua apua paikalle tarvittaessa. Konseptista kertoo tarkemmin asiakaspalvelupäällikkö Heikki Koskinen.

Aamupäivän anti vedetään yhteen webinaarin päätteeksi Päivi Jokitalon johdolla.

Ohjelma

9.00–9.45 Tervetuloa – Miksi asiakaspalvelu on tärkeää? Päivi Jokitalo, kouluttaja

9.45–10.30 Case Alko. Sanna Puumalainen, asiakaskokemuspäällikkö

10.30–10.45 Tauko

10.45–11.15 Case Ikea. Maiju Kulmala, Country Customer Journey Leader

11.15–11.45 Case Espoon kaupunginkirjasto. Heikki Koskinen, kirjastopalvelupäällikkö

11.45–12 Yhteenveto

Tuleeko tallenne?

Alkon, Ikean ja Espoon kaupunginkirjaston puheenvuorot tallennetaan ja ne ovat saatavilla kahden viikon ajan.

Kenelle?

Inspiraatiopäivän tavoitteena on tarjota uusia ajatuksia ja ideoita kirjaston asiakaspalvelutyön kehittämisestä kiinnostuneille. Mukaan voi ilmoittautua myös Uudenmaan ulkopuolelta.

Ilmoittaudu mukaan inspiraatiopäivään 27.9. mennessä tästä linkistä.

Muita vastaavia tapahtumia