07 tammi Asiantuntijasta asiakkaantuntijaksi
Kirjastoilla on nykyään monia uusia keinoja olla ihmisten tukena arjessa ja tuoda sisältöjä, sisältöä ja merkitystä elämään. Ihmiset myös lähestyvät kirjastoa uudenlaisin ja vaihtelevin tarpein. Kirjaston käyttäjien tarpeita ymmärtämällä ja kirjastolaisten asiantuntijuutta hyödyntämällä luodaan paras kirjastokokemus kaikille. Ammattiylpeys ja työn mielekkyys ovat hyvän asiakaskokemuksen tärkeitä rakennuskiviä.
Syksyllä käynnistyvä Asiantuntijasta asiakkaantuntijaksi -koulutusohjelma antaa 25 uusmaalaiselle kirjastoammattilaiselle työkaluja pitkäjänteiseen hyvän asiakaskokemuksen rakentamiseen sekä loistavan tilaisuuden oman kirjaston palvelukulttuurin, työhyvinvoinnin, henkilökohtaisen ammatillisen osaamisen ja ongelmanratkaisutaitojen kehittämiseen.
5 koulutuspäivää
Koulutusohjelmassa on viisi koulutuspäivää. Syksyllä 2019 on neljä koulutuspäivää: 4. syyskuuta, 2. lokakuuta, 6. marraskuuta ja 4. joulukuuta. Ohjelman päätösseminaari on 15. tammikuuta 2020. Koulutusohjelmaan osallistuminen edellyttää, että osallistujalla on mahdollisuus sekä osallistua lähikoulutuspäiviin että käyttää työaikaa oppimistehtäviin. Oppimistehtäviin kannattaa varata aikaa muutama tunti etäjaksoa kohden eli yhteensä noin työpäivän verran. Tehtävät tehdään Moodle-oppimisympäristössä verkossa. Koulutuspäivä alkaa kello 9 ja päättyy kello 16.
Koulutusohjelman opetuskieli on suomi, mutta oppimistehtäviin voi vastata ruotsiksi. Ruotsalaisuuden päivänä 6. marraskuuta pidetään yksi oppitunti asiakaspalveluruotsia.
Kouluttaja
Kouluttajana koko koulutusohjelman ajan on työyhteisövalmentaja Jalmari Eklund Careeriasta. Eklundilla on yli 25 vuoden kokemus eri asiakaspalvelutehtävistä palvelualalla, asiantuntijana ja esimiehenä sekä organisaation johtajana. Hän on valmentanut satoja organisaatioita ja tuhansia palveluammattilaisia.
Kouluttaja Jalmari Eklund kertoo alle kahdessa minuutissa neljä syytä, miksi tähän koulutukseen kannattaa ehdottomasti osallistua.
Hae
HUOM. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu elokuulle asti! Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 21. elokuuta. Varmistathan ennen ilmoittautumista, että sinulla on esimiehesi suostumus osallistua jokaiseen viiteen koulutuspäivään. Koulutusohjelmaan hakijoille ilmoitetaan viimeistään 23. elokuuta koulutukseen pääsystä. Osallistujavalintoja tehtäessä kiinnitetään huomiota hakemuksen perusteluihin ja siihen, että osallistujia on tasapuolisesti eri puolilta Uuttamaata.
Asiantuntijasta asiakkaantuntijaksi -hakulomake: https://link.webropolsurveys.com/S/F010ED7694BF4329
Koulutusohjelma on osallistujille maksuton. Osallistujat vastaavat itse matka- ja ruokailukustannuksistaan.
Lisätietoja
Lisätietoja koulutusohjelmasta antavat AKE Porvoon Anne Suvanto, anne.suvanto@porvoo.fi,
040 663 7588 ja kouluttaja Jalmari Eklund, 040 501 9888.
Koulutusohjelma on osa Porvoon kaupunginkirjaston alueellista kehittämistehtävää ja se on tarkoitettu yleisten kirjastojen henkilökunnalle Uudellamaalla.
Ohjelma
4.9. Pasilan kirjasto, auditorio, Helsinki
– Asiakaskokemus menestystekijänä
– AAA+ kehittämismalli
– Parhaiden palveluorganisaatioiden DNA
2.10. Entressen kirjasto, Sininen huone, Espoo
– Palvelukulttuurin kehittäminen 2019
– Asiakkaan silmälasit oppimisen välineenä
– Palveluodotusten portaikko -työkalu
6.11. Porvoon kaupunginkirjasto, kokoushuone
– Kundbetjäningsvokabulär
– Työhyvinvointia työtä kehittämällä: lisää hyötyä ja arvoa asiakkaille
– Tuumasta toimeenpanoon – asiakaskaslähtöisen kehittämisen työkalupakki
4.12. Järvenpää-talo, kokoushuoneet 1–3
– Palvelukulttuurin pyramidi -malli: polku hyvästä parhaaksi
– Hiljainen tieto hyötykäyttöön: ammattiylpeyden voima osana asiakaskokemusta
– Jatkuvan parantamisen malli, työkalut ja parhaat arkiset käytännöt
15.1. Keskustakirjasto Oodi, Kuutio, Helsinki
– Ryhmätöiden esittely ja kehittämistulosten läpikäynti
– Palvelumuotoilusta kasvuvoimaa kirjastotoiminnan kehittämiselle
– Erinomaisuutta etsimässä: Miltä näyttää asiakaspalvelun tulevaisuus?
Ei kommentteja